jeansdom.pl

Blog wielotematyczny

LifestyleZdrowie

W czym pomagają ćwiczenia z hantlami?

W czym pomagają ćwiczenia z hantlami?

Ćwiczenia z hantlami są bardzo uniwersalne, dlatego też cieszą się tak dużym zainteresowaniem nie tylko wśród profesjonalnych sportowców, ale również wśród amatorów. Największym atutem hantli jest to, że dzięki nim można tak naprawdę wzmocnić mięśnie wielu różnych partii ciała.

Dlaczego warto?

Hantle najprościej rzecz mówiąc to stosunkowo niewielkie obciążniki, które dostępne są w wielu wariantach wagowych, dzięki czemu każdy znajdzie coś dla siebie. Profesjonalne hantle można kupić w każdym sklepie sportowym. Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby zrobić je samodzielnie. Zwykła plastikowa butelka wypełniona piaskiem może tak naprawdę służyć jako niezawodna hantla. Ergonomiczne hantle można wykorzystać także do obciążenia podstawowych ćwiczeń, które wykonuje się na co dzień. Dzięki dodatkowemu obciążeniu znacząco zwiększa się skuteczność i wydajność treningów.

Jakie hantle warto wybrać?

W pierwszej kolejności warto skupić się na tym, aby wybrać odpowiednie hantle co nie zawsze jest prostym zadaniem. Osoby początkujące powinny zacząć od hantli o wadze od 2 do 5 kg. Dla kobiet, które chcą wyszczuplić kończyny i wzmocnić mięśnie w zupełności wystarczą hantle o masie 1 kg. W dzisiejszych czasach rekordy sprzedaży biją nie tylko hantle bitumiczne, ale również hantle żeliwne. Największa różnica pomiędzy wymienionymi hantlami polega tak naprawdę na cenie. Żeliwne hantle są znacznie droższe. Pamiętać należy jednak o tym, że są one odporne na uszkodzenia mechaniczne, dlatego też służyć będą nawet kilkanaście lat. Hantle żeliwne są zazwyczaj nieco mniejsze od bitumicznych modeli, dlatego też niektóre ćwiczenia są łatwiejsze do wykonania.

Jakie ćwiczenia z hantlami są godne uwagi?

Przy pomocy hantli można tak naprawdę ćwiczyć wszystkie mięśnie torsu. Na poszczególne partie mięśniowe można wybrać kilka różnych ćwiczeń, dzięki czemu systematyczne treningi nie nudzą się tak szybko. Osoby, które chcą wzmocnić tricepsy powinny w pierwszej kolejności postawić na wyciskanie sztangielkami za pleców. Godne polecenia jest również wyciskanie francuskie sztangielkami w pozycji leżącej. Większość ćwiczeń z hantlami można wykonać w domu podczas oglądania telewizji lub słuchania muzyki. Popularnym ćwiczeniem z hantlami są wykroki. Jest to idealny wybór dla osób, które potrzebują przerwy w treningu cardio. Z hantlami wiele osób wykonuje przysiady, dzięki czemu wzmocnimy nie tylko mięśnie ramion i pleców, ale również mięśnie brzucha i pośladków. Do swojego treningu warto wprowadzić również skręt tułowia z hantlami. Jest to idealne ćwiczenie dla kobiet, które chcą poprawić talię.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.