jeansdom.pl

Blog wielotematyczny

PoradyZdrowie

Redukcja tłuszczu z brzucha – ćwiczenia na oponkę i odpowiednia dieta

Redukcja tłuszczu z brzucha – ćwiczenia na oponkę i odpowiednia dieta

Z pewnością nikt nie jest zadowolony z oponki na brzuchu, ale niestety problematycznemu obszarowi nie da się łatwo zaradzić. Zazwyczaj warstwa tłuszczu powstaje latami, dlatego też potrzeba czasu i cierpliwości, aby się jej pozbyć. Czy regularne ćwiczenia na oponkę i zbilansowana dieta to sposób na pozbycie się nadmiaru tłuszczu z brzucha? Na co zwracać uwagę i jakich błędów nie popełniać?

Odpowiednia ilość białka dla organizmu

Wiele osób regularnie ćwiczy i ma jeden cel — zredukować dokuczliwy tłuszcz na brzuchu. To, że pomimo treningu nie zawsze się to udaje, może wynikać z faktu, że organizmowi brakuje ważnych białek.

Sportowcy, którzy spożywają koktajle białkowe po treningu, mogą budować większą masę mięśniową, co z kolei powoduje spalanie tłuszczu. Pierwsze 30 minut po treningu są kluczowe, ponieważ tylko w tym czasie mięśnie szczególnie dobrze przyswajają białka.

Kiedy jest odpowiedni czas na trening wytrzymałościowy?

Każdy, kto zaczyna trening od ćwiczeń wytrzymałościowych, ryzykuje, że zużyje na to dużą część swojej energii, zamiast wykorzystać ją na trening siłowy. Przy większej mocy lepiej jest jednak używać cięższych ciężarów, np. trenować na sprzęcie.

Pomagają one budować mięśnie, co z kolei stymuluje spalanie tłuszczu, a tym samym może redukować tłuszcz z brzucha. Im więcej mięśni, tym więcej tłuszczu się spala. Ze względu na zwiększoną proporcję mięśni ciała, wzrasta również podstawowa przemiana materii energii.

Długie przerwy między ćwiczeniami — tak czy nie?

Jeśli przerwy między ćwiczeniami są zbyt długie, tętno spada i organizm spala mniej tłuszczu. Aby zredukować tkankę tłuszczową na brzuchu, podczas treningu należy robić tylko krótkie przerwy pomiędzy ćwiczeniami. Dzięki temu jeszcze po trening organizm spala tłuszcz.

Dostosowanie ciężarów treningowych

Aby zredukować tłuszcz z brzucha, trzeba zbudować masę mięśniową, ale to działa tylko wtedy, gdy ciężary treningowe są regularnie dostosowywane i zwiększane. Tylko wtedy, gdy ciało otrzyma nowe bodźce treningowe, może budować się masa mięśniowa.

Odpowiednia intensywność treningów

Nie należy się przetrenowywać — również w sporcie przesada nie jest wskazana. Przetrenowanie powoduje, że drastycznie wzrasta stopień kontuzji, a mięśnie nie mają czasu na regenerację i są mniej wydajne.

U osób, które trenują zbyt dużo, wzrasta również poziom stresu. Uwalniane są hormony stresu, które z kolei przechowują tłuszcz w komórkach i nie prowadzą do zmniejszenia tkanki tłuszczowej w jamie brzusznej.

Trening interwałowy

Aby zredukować tkankę tłuszczową z brzucha, warto zrobić trening interwałowy. W ten sposób przyspiesza się metabolizm i spala tłuszcz – nawet do 24 godzin po treningu.

Ponadto mniejsza się nie tylko tłuszcz z brzucha, ale także skraca się czas treningu. Na trening interwałowy wystarczy 25 minut ćwiczeń trzy do czterech razy w tygodniu.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.